Nákupní košík0 ks / 0 Kč
Zvolená měna:
Náhled

Váš nákupní košík

Váš nákupní košík je zatím prázdný..

Přihlášení / Registrace

   host (nepřihlášen)

Obchodní podmínky

Nahoru

Všeobecné obchodní podmínky

Platné od 01.03.2020

1. Kontaktní údaje prodávajícího, korespondenční adresa a kancelář

Onems s.r.o.
Bocanovice 60
739 91 Jablunkov

IČ:       29458668
DIČ: CZ29458668

Společnost zapsána v Obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě v oddíle C,
vložka číslo 55013. 
 
tel: +420 734 159 590
onems@onems.cz
www.onems.cz

Provozní doba e-shopu:  NON-STOP

2. Všeobecné informace
Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou uvedeny včetně daní  a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží (např. DPH je výrazně označená a v sumáři před objednáním je uvedená celková cena včetně DPH). Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky. Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky. Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky. Fotografie uvedené na stránkách obchodu odpovídají prodávanému zboží, pokud není uvedeno jinak v popisu zboží. Odchylka ve vzoru nebo odstínu barvy není vadou zboží ani předmětem reklamace.

3. Platby, způsoby plateb za objednané zboží:

Bankovní převod
V potvrzení objednávky, která Vám přijde e-mailem je uvedeno číslo účtu i variabilní symbol pro platbu, Obdržíte také výzvu k úhradě (proforma fakturu) objednávky obsahující částku, číslo účtu a variabilní symbol, pod kterým máte úhradu provést. Vámi zaslané peníze nám budou připsány během 1-2 pracovních dnů po jejich odeslání. Po připsání platby Vám zboží odešleme v případě, že se jedná o zboží, které je aktuálně skladem. V situaci, kdy prodávající čeká na naskladnění, zboží bude odeslané až taková skutečnost nastane. O případném opoždění realizace bude kupující informován telefonicky nebo emailem.
 
Číslo účtu (Česká spořitelna) pro platby v Kč: 3203069319/0800
Variabilní symbol: uveďte číslo Vaší objednávky (je uvedeno v objednávce i na proforma faktuře)


Dobírka při převzetí balíčku
Peníze zaplatíte při převzetí zboží kurýrovi, na poště nebo poštovnímu doručovateli. 

Platba kartou Visa, Visa Electron, Mastercard a další online platební systémy
Během odeslání objednávky máte možnost platby ihned pomocí platební karty.
Pro tyto účely jsme napojeni na platební bránu Comgate, která umožňuje tyto okamžité a maximálně bezpečné platby provádět
Údaje ze své platební karty zadáváte přímo bance. Nikdo z našich zaměstnanců nemá přístup k údajům o Vaší platební kartě.
Přenos dat se uskutečňuje prostřednictvím zabezpečeného protokolu HTTPS, který tyto informace šifruje. Využíváme 3D-Secure řešení - nejmodernější aplikace kartových Asociací MasterCard a VISA umožňující bezpečné platby kartou na internetu.

V hotovosti (ani při osobním odběru) platba není možná - platba musí být provedena předem před odběrem.

4. Doručování zboží
Objednávky zboží označeného skladem přijaté v pracovní dny odesíláme do 48h.
Zboží zasíláme do 1 pracovního dne, pokud je zboží označeno skladem u vybrané varianty produktu. V případě bezhotovostní úhrady zboží, expedujeme zásilku po připsání částky na náš bankovní účet.

Obecné ustanovení doručování:
Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 14 dnů od potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem", prodávající zboží odešle nejpozději do dvou pracovních dnů. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí bezodkladně překontroloval.

Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení a certifikáty, odešle elektronicky prodávající kupujícímu ihned po převzetí zboží, nejpozději do dvou dnů od převzetí zboží spotřebitelem. Pokud si doklad kupující přeje zaslat společně se zbožím, je potřeba toto uvést do poznámky u objednávky.

Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění a jakým způsobem může kupující práva z nich uplatnit.

Nedodrží-li prodávající lhůtu pro dodání nebo odeslání zboží (která byla kupujícímu sdělena emailem), nabídne prodávající telefonicky návrh/y řešení. Ostatní nároky kupujícího tím nejsou dotčeny. 

5. Doprava
Objednávky přijaté v pracovní dny jsou odesílány do 48h a doručovány následující pracovní den od odeslání na Vámi uvedenou adresu. Mimo tuto dobu jsou balíky odesílány nejbližší pracovní den. Doba dodání může být ovlivněna dopravcem nebo obecnou situací doručovacího sytému, který občas může být přetížen (svátky, prázdniny, sezónni výpordej apod.).
Dokončením objednávky a výběrem příslušného dopravce udělujete souhlas s předáním vašich osobních údajů přepravci za účelem dodání objednaného zboží. Přesná cena za zvolený způsob dopravy objednaného zboží je vždy uváděna přímo v objednávce, potvrzení objednávky, na daňovém dokladu k zakoupenému zboží.

Doprava DPD.
Cena dopravy je uváděná v případě platby předem a on line 169 kč, nebo v případě volby na dobírku dodatečně 100 Kč. Zásilka je doručována prostřednictvím kurýrní společnosti dle Vašeho výběru. Zboží bude doručováno následující pracovní den ode dne expedice. Ráno před doručením Vás bude kontaktovat kurýr a domluví si s Vámi přesné místo a čas doručení. Lze se domluvit i na změně místa a času doručení. Pokud byla zvolena adresa do zaměstnání, kurýr není povinen volat předem. Při využití tohoto způsobu dopravy je nutné zadávat telefonní číslo, na kterém jste k zastižení. V okamžiku expedice zásilky jsou Vám na email nebo prostřednictvím SMS zprávy doručeny informace včetně podacího čísla balíku.
 
Česká pošta.
Cena dopravy je uváděná v případě platby předem a on line 160 kč, nebo v případě volby na dobírku dodatečně 100 Kč. Zásilka je doručována prostřednictvím České pošty - balík do ruky, popřípadě jejich doručovatelů. Zboží bude doručováno zpravidla do 2 pracovních dnů ode dne expedice na Vámi uvedenou adresu. V případě, že Vás doručovatel nezastihne na uvedené adrese, bude zásilka uložena na příslušné poště nebo v Zásilkovně, kde si ji prosím vyzvedněte. Zásilka bude uchována k převzetí maximálně 7 dnů. Vyzvedněte si ji včas. Při využití tohoto způsobu dopravy zpravidla zadáváme telefonní číslo nebo e-mail, na které Vám přijdou sms nebo e-mail s oznámením o průběhu doručování. V okamžiku expedice zásilky Vám mohou být na e-mail doručeny informace o expedici.
 
Osobní odběr.
Osobní odběr na adrese sídla společnosti nebo na naší provozovně (po telefonické dohodě) je možný po připsání peněz na účet (upředňostňujeme platbu předem) a obdržení informace o připraveném zboží k expedici. Objednávku nelze na místě uhradit v hotovosti nebylo li dohodnuto jinak.
Zboží je možno vyzvednout osobně v pracovní dny PO - PÁ: 16.00 - 20.00 nebylo li dohodnuto jinak. Vyčkejte prosím na emailové / SMS oznámení, popřípadě tel potvrzení, že je zboží pro Vás připraveno k odběru v naší výdejně.
 
6. Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
Kupující může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.

Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží. Informujte nás prosím před odesláním zásilky, aby nevznikala zbytečná škoda na přepravních nákladech.

Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 14 denní lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.

Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Nabízí-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky užití, opotřebení či poškození včetně originálních štítků a visaček. Náklady vrácení zboží nese kupující.

Vrací-li kupující zboží osobně v provozovně tzv. Kontaktním místě prodávajícího, vrátí prodávající výše uvedené platby do 7 dnů od odstoupení od smlouvy kupujícímu.

Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.

Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u zboží, které bylo nenávratně smíchané s jiným zbožím / produktem, bylo vyňato z uzavřeného obalu, bylo již počato používání, je produktem určeným  k hygienickým úkonům. 

7. Práva a povinnosti z vadného plnění
Jakost při převzetí
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.
Pokud nastane situace, kdy kupující obdrží jiné zboží, než bylo uvedeno v objednávce (nechtěná záměna při expedici), je povinen kontaktovat prodejce. Nezasílejte zboží ihned zpět. Zpětné převzetí bude dohodnuto individuálně a současně proběhne výměna za správné.

Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti.

Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.

Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil, a to i díky zkoušení nebo užívání.

U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.

Zákonná práva z vad
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží ve 24 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené na obalu zboží nebo v připojeném návodu. V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):

odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,bezplatné odstranění vady opravou,přiměřenou slevu z kupní ceny nebovrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.

U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.

Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.

Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití. 

8. Vyřízení reklamace
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.

Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.

Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.

Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.

Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do pěti pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.

Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.

Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.

Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku e-mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.

U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů. 

9. Ochrana osobních údajů
Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a uchovávány v souladu s obecným nařízením 2016/679 o ochraně osobních údajů GDPR (více zde) a se zákonem č. 110/ 2019 Sb. o zpracování osobních údajů za účelem plnění předmětu smlouvy. Kupující má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. V případě, že nedojte ke smírnému vyřešení stížnosti, lze se rovněž obrátit na dozorující orgán - Úřad pro ochranu osobních údajů adresou Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7.

Prodávající se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným třetím subjektům než smluvnímu dopravci za účelem dodání zboží a zpracovateli IT, který je odpovědný za technický chod e-shopu www.onems.cz. Zpracovatelem IT  je společnost Toras marketing s.r.o. 

Prodávající je oprávněn zasílat kupujícímu vlastní obchodní sdělení bez ohledu na typ objednávky (s registrací nebo bez registrace trvalého účtu zákazníka), a to jen do doby, než kupující prodávajícímu sdělí, že zasílání chce ukončit. Toto sdělení kupující může učinit na elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady, tzv. oprávněný zájem. Zájemci o newslettery, akce, novinky, marketingové akce musí prvně vědomě a aktivně vyjádřit svůj souhlas. Součástí je i souhlas s poskytnutím osobních údajů, které lze kdykoli odvolat.  Obchodní sdělení obsahuje automatizovaný odkaz pro jednoduché odhlášení. Ruční žádost o odhlášení je potřeba zaslat na onems@onems.cz. Zpracování této ruční žádosti Vám bude potvrzeno odpovědí na e-mail ve lhůtě do 30 dnů. 
 
Obchod Onems.cz (Prodávající) jako zpracovatel osobních údajů potvrzuje, že zákazníkovu spokojenost s nákupem zjišťuje prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky popř. jiného nezávislého hodnotícího portálu, do něhož je e-shop onems.cz zapojen. Dotazníky jsou zasílány po každé dokončeném nákupu, pokud klient dotazník neodmítl. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky je prováděno na základě oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování spokojenosti s nákupem. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz využívá e-shop zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz. E-shop předává pouze Informace o zakoupeném zboží a e-mailovou adresu. Zákazníkovy osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány. 

10. Řešení sporů
Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím se snažíme primárně vyřešit smírně, pokud se to nepodaří,  jsou pro to určené obecné soudy.
Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz.
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.
Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz). 

11. Ostatní
Kupujícím, nejedná-li se o OSVČ nebo právnickou osobu, se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.

Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.

Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.

Smlouva a otázky související se řídí českým právem.

Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny.

Tyto obchodní podmínky v aktuálním znění jsou účinné od 1. března 2021.
Datum poslední revize obchodních podmínek dle platné legislativy: 1. března 2021
 
12. EET
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající v případě hotovostní platby povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Na platby formou bankovního převodu nebo platební kartou se EET nevztahuje. Prodávající nepřijímá hotovostní platby, tudíž k vystavování účtenek nedochází.
 
Reklamační podmínky 
1. Práva a povinnosti z vadného plnění
Jakost při převzetíPokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.Pokud nastane situace, kdy kupující obdrží jiné zboží, než bylo uvedeno v objednávce (nechtěná záměna při expedici), je povinen kontaktovat prodejce. Nezasílejte zboží ihned zpět. Zpětné převzetí bude dohodnuto individuálně a současně proběhne výměna za správné.Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti.Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil, a to i díky zkoušení nebo užívání.U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.
 
2. Zákonná práva z vad
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží ve 24 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené na obalu zboží nebo v připojeném návodu. V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou): odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,bezplatné odstranění vady opravou,přiměřenou slevu z kupní ceny nebovrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy. Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy. Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.

 
3. Vyřízení reklamace
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do pěti pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy. Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku e-mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.